Rodzice
- Szczegóły
- Odsłony: 39
SZKOLNA AKADEMIA WYCHOWANIA ZAPRASZA w roku szkolnym 2025/2026
Jak co roku, Szkolna Akademia Wychowania zaprasza na warstwy, wykłady lub inne formy doskonalenia kompetencji rodzicielskich.
W tym roku proponujemy:
1. Prelekcja „ Gotowi na szkołę?”
Termin: 23.10.2025 r., g. 16:00, ul. Wesoła, stołówka szkolna
Prowadząca: Gabriela Fiołna-Witkowska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, studentka II roku na kierunku „ Psychologia”
2. Prelekcja „ Moje dziecko w sieci, kto bierze odpowiedzialność za publikowane treści?
Prowadząca: Joanna Konrad-Steć, pedagog, terapeuta, nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa
Termin: 20.11.2025 r. g. 17:00 ul. Szkolna, sala nr 7
3. Prawa i obowiązki rodzica/ prawnego opiekuna względem dziecka. Najważniejsze wykładnie z Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego.
Prowadzący: Dorota Kyc, dyrektor szkoły, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, języka niemieckiego, terapeuta TUS, TZA, TRP
Termin: 29.01.2026 r. ul. Szkolna 1, sala nr 7
Dodatkowo w ramach współpraca z Polkowicka Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną są zaplanowane następujące warsztaty dla Rodziców/ Prawnych opiekunów.
l.p |
Rodzice klasa |
Termin |
Temat |
Prowadząca |
1 |
1-4 |
27.10.2025r. |
Granice i autorytet – jak być przewodnikiem dziecka. Czym jest autorytet rodzica dziś? Jak stawiać i egzekwować granice z szacunkiem. Konsekwencja a kara – co naprawdę działa. Zasady rodzinne jako fundament bezpieczeństwa |
Warsztaty prowadzą specjaliści Powiatowego Ośrodka Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego i Doradztwa Metodycznego w Polkowicach |
2 |
5-8 |
13.10.2025r. |
Budowanie odporności psychicznej dziecka. Czym jest odporność psychiczna – mit czy kompetencja? Jak uczyć dziecko radzenia sobie z trudnościami. Siła rutyn, rytuałów i granic. Wsparcie zamiast wyręczania |
Warsztaty prowadzą specjaliści Powiatowego Ośrodka Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego i Doradztwa Metodycznego w Polkowicach |
Zachęcam serdecznie do Szkoły, spotkania się ze specjalistami.
Dorota Kyc
Dyrektor szkoły
- Szczegóły
- Odsłony: 393
"Program finansowany ze środków Unii Europejskiej oraz z budżetu krajowego"
SZANOWNI PAŃSTWO
W roku szkolnym 2025/2026 Szkoła Podstawowa im. Odkrywców Polskiej Miedzi w Chocianowie po raz kolejny bierze udział w „Programie dla szkół” – unijnym projekcie koordynowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który ma na celu promowanie wśród uczniów zdrowej diety poprzez udostępnianie dzieciom owoców, warzyw i produktów mlecznych oraz działania edukacyjne realizowane w szkołach. W programie mogą uczestniczyć uczniowie klas I-V szkoły podstawowej.
Warunki udziału w programie, lista dostawców oraz inne istotne informacje dostępne są stronie: https://www.programdlaszkol.org/program/raporty-akty-prawne-warunki-udzialu
Koordynator szkolny
Kierownik stołówki
Magdalena Ostrowska
- Szczegóły
- Odsłony: 23
Regulamin konkursu- „Najaktywniej czytająca klasa”
1. ORGANIZATOR KONKURSU: Bibliotekarze szkolni: Dorota Pisała, Teresa Janusz
2. UCZESTNICY KONKURSU: klasy II - VIII
3. TERMIN KONKURSU: 01.10.2025 – 31.05.2026
4. CELE KONKURSU:
1) zachęcanie do czytania książek,
2) inspirowanie uczniów do rozwijania zainteresowań, wyrabianie nawyku czytania,
3) kształtowanie kultury czytelniczej, umiejętności wyboru lektury,
4) promocja pracy biblioteki.
5. ZASADY I FORMA KONKURSU:
1) Konkurs polega na aktywnym uczestnictwie uczniów klasa II-VIII w procesie czytelnictwa oraz zachęceniu uczniów do odwiedzin biblioteki szkolnej i systematycznego wypożyczania książek.
2) Każdy uczeń może jednorazowo wypożyczyć trzy książki ( w tym również lektury) na jeden miesiąc.
3) Książki oddane po terminie nie są wliczane do statystyki klasy.
4) System MOL gromadzi dane statystyczne odwiedzin czytelników.
5) Komisja Konkursowa w dniu 01.06.2026 r. na podstawie statystyki czytelnictwa w MOL wyłoni zwycięskie klasy na dwóch poziomach: klasy II – IV oraz V – VIII.
6) Ogłoszenie wyników nastąpi 02.06.2026 r.
6. KRYTERIA OCENY:
1. Pod uwagę będą brane wszystkie wypożyczenia książek i materiałów dodatkowych.
2. Systematyczność wypożyczenia i terminowość zwrotów książek.
7. JURY: wicedyrektor R. Prys, D. Pisała, T. Janusz
8. NAGRODY: dyplom dla klasy, zakładki
Opracowanie Regulaminu:
Dorota Pisała